Wednesday, November 14, 2012

The standard of a good suit


In the "brand" this major premise, a custom made suit often from the following several aspects to make sure its worth: fabrics, design, process and including the door customization service, maintenance, etc.
custom made suit

1, fabrics: thin ,crisp and natural
Talked about suit fabrics, most man's first reaction is all wool. Wool is indeed the best fabric material, but a good fabric, but also thin, soft, stiff and smooth. Having good grade also need to understand the meaning of Numbers on the fabric.Good fabrics made to suit looks very thick, but taking in hand is very light.Only the material is good, it can truly reflect the fixed uniform design sense. Of course, visual sense is still in second, comfortable sense is the ultimately seek for brand and customers.
custom made suit


2,the design of business suit of the man
Don't think that men custom suits have no design. Whether suit or shirt, choose a suitable for you body and temperament style is necessary. Generally speaking, what style, what kind of color is your need or mostly fit for you. Of course, "suggested" is an important custom service quality indicators. At the same time, the number of buttons, marking the location of the bag and detail design also represents a brand or a designer style originality.
custom made suit

3, the process of the suits
Skillful craftsman is custom brand core strength. Everyone in the team is the most patient and careful. Custom engineering really started to quantity body by inches.Suit custom the rough process also has eight : fabric processing, iron taper, wool lining processing, pattern hits the version, hand sewing hair shell, playing wire nail, fitting, modification treatment and try light sample, etc. The customers are in different sizes, so each piece fixed products are not in a unified standard to measure, in production to after several tests, to ensure that the size does not deviation, if you can do this, the brand of customized service is totally worth going.

No comments:

Post a Comment